publikováno 23. 01. 2025 16:56
V ČR se již několik dní nachází Vectron (6)193 899, který je v majetku firmy Siemens Mobility a slouží výrobci pro různé zkoušky. Stroj je vybaven mobilní částí ETCS typu Trainguard 200 (tedy od firmy Siemens) a novou verzí softwaru F, k jehož testování nyní slouží. Jde o nejnovější verzi softwaru, která je sice již v lokomotivách nejnovější série ČD Cargo (383.013 - 022), v nich je ale OBU ETCS typu Atlas, tj. od firmy Alstom.
Mobilní část ETCS typu Trainguard 200 a softwarová verze F budou v nových Vectronech pro ČD řady 384 (s nejvyšší rychlostí 230 km/h), které mají být uvedeny do provozu již letos v prosinci. Pro tento účel tedy probíhají testy a výrobce chce také sbírat poznatky strojvedoucích.
Dne 23. 1. 2025 vykonal Vectron (6)193 899 za účasti výrobce zkušební jízdy pod dohledem ETCS v trojúhelníku Olomouc - Štěpánov - Červenka a Olomouc - Šternberk - Uničov. Dne 24. 1. má absolvovat výkon EC 220/221 „Valašský expres“ Púchov - Praha hl. n. v úseku Olomouc - Praha - Olomouc jako náhrada za lokomotivu řady 361.1 ZSSK (zácvik nových strojvedoucích depa Olomouc). Poté bude Vectron pokračovat v zácviku olomouckých strojvedoucích pro nasazení na výkony IC 520/521 „Valašský expres“ Vsetín - Praha-Vršovice z důvodu nájezdu zkušebních 7 500 km.