ČD Cargo 2025

Na trať vyrazil první devítivozový ComfortJet


publikováno 15. 04. 2025 15:53


Prakticky přesně po roce zažilo pražské hlavní nádraží (i česká železnice) další milník v projektu netrakčních jednotek ComfortJet: zatímco v úterý 9. 4. 2024 zde byla poprvé oficiálně představena první souprava, tehdy dočasně konfigurovaná osmivozová č. 002, a to okružní jízdou po Praze, v pondělí 14. 4. 2025 vyjela ze stejného nádraží již správná devítivozová jednotka č. 010 na svůj první výkon s cestujícími.

Šlo o vlak IC 517 „Ostravan“ Praha hl. n. (19.31 h) - Bohumín (22.50 h). Zpět se tatáž souprava vracela na spoji IC 510 „Ostravan“ Bohumín (9.01 h) - Praha hl. n. (12.19 h). K uvedenému datu měly České dráhy k dispozici dvě devítivozové jednotky, konkrétně inventárních čísel 009 a 010, jež byly nasazeny do zkušebního provozu s cestujícími.

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel ČD, k tomu uvedl: „Včera večer se mohli svézt první cestující kompletní soupravou ComfortJet o devíti vozech včetně nového restauračního vozu a řídicího vozu 1. třídy. Pro nás i výrobce je to důležitý milník v uvádění dvaceti ComfortJetů do pravidelného provozu. Po fázi zkušebního provozu na našich tratích totiž nové vlaky v kompletní sestavě ještě během letošního roku zamíří také do Německa, na Slovensko, do Rakouska a Maďarska.“

ComfortJety jsou zatím provozovány stále jen v taženém režimu bez ovládání z řídicího vozu, ale cestující už mají na palubě k dispozici všechny služby včetně servisu restauračního vozu. Podrobně se celému projektu věnujeme v ŽM 4/25.

Související novinky
Sdílejte