Dne 20. 12. 2024 si společnost SNCF Voyageurs objednala u firmy CAF dalších 22 elektrických jednotek, jež u dopravce nesou pojmenování Oxygène.
Po 46 letech končí provoz lokomotiv řady 151, jež byly vyrobeny pro vozbu těžkých dálkových rychlíků a expresů na prvním železničním tahu socialistického Československa z Prahy do Košic a Čierne nad Tisou.
Dne 16. 12. 2024 se z Trnavy do Velimi přesunul poslední RegioPanter vyrobený v ŽOS Trnava, a tedy i zcela poslední z dobíhající zakázky na třívozové soupravy pro ČD.
Se začátkem platnosti nového JŘ byl po rekonstrukci, zdvoukolejnění a elektrifikaci uveden do provozu úsek Střelice - Zastávka u Brna.
V neděli 15. 12. 2024 došlo kromě zavedení nového jízdního řádu také k obnovení provozu na dalších úsecích poškozených zářijovými povodněmi.
S prvním dnem platnosti nového JŘ zahájily České dráhy ve spolupráci s partnerským dopravcem PKP Intercity provoz nové, 878 km dlouhé mezinárodní linky Ex32 Praha - Pardubice - Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdańsk - Gdynia.
V sobotu 14. 12. 2024 proběhla prezentace akutrolejové jednotky řady 690.
S koncem platnosti JŘ 2024 skončil pravidelný (a dost možná i jakýkoliv jiný) provoz řady 150.2 ČD.
V rámci příprav na zahájení provozu nových vlaků, jež budou v JŘ 2025 spojovat Prahu a Gdyni, byl dne 13. 12. do ČR dovezen jeden z polských Vectronů určených pro tyto spoje.
Dne 12. 12. 2024 podepsaly společnosti Rhätische Bahn a Matterhorn Gotthard Bahn smlouvy s firmou Stadler ohledně dodávek nových dvouzdrojových lokomotiv s metrovým rozchodem: osm jich obdrží RhB a tři MGBahn.
V týdnu před zahájením platnosti nového jízdního řádu začaly být RegioFoxy zkušebně nasazovány i na rameni (Pardubice -) Hradec Králové - Starkoč - Broumov/Svoboda nad Úpou.
Jednou z řady změn v nasazení vozidel ČD s příchodem výhradního provozu pod dohledem ETCS bude koncentrace řady 380 na rameno Praha - České Budějovice - Linz, jelikož tyto stroje nebyly vybaveny mobilní částí ETCS.
Od konce listopadu se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež budou v JŘ 2025 obsluhovat rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice.
Dne 6. 12. 2024 podepsaly České dráhy smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter.
V JŘ 2025 budou pod názvem „Baltic Express“ zavedeny mezi ČR a Polskem nové vlaky spojující Prahu a Gdyni.
Společnost Avanti West Coast (AWC) si v prosinci 2019 objednala dva typy nových jednotek z produkce firmy Hitachi Rail.