Deset dní testů a prezentací ve Švédsku od 5. do 15. 5. 2025 naplánovala firma PESA v rámci svých snah o průnik na skandinávské trhy.
Správa železnic dne 5. 5. 2025 za přítomnosti ministra dopravy Martina Kupky uspořádala pro média prohlídku stavby „Modernizace úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště.
Železničná spoločnosť Slovensko podepsala dne 30. 4. 2025 smlouvu s firmou Stadler na dodávku až čtyř elektrických patrových jednotek pro trať Bratislava - Žilina.
V rámci obnovy svého parku začnou Indické železnice dostávat také lokomotivy ze zakázky na 1 200 strojů, jež byly v lednu 2023 objednány u firmy Siemens.
Společnost TMH vytvořila novou soupravu řady DP2D, která sestává z motorové lokomotivy řady TEP70BS a vozů z elektrické jednotky řady EP2DM.
Ve středu 23. 4. byla na vybraných spojích linek S33 a S34 nasazena jednotka řady 690.2.
Správa železnic, Liberecký kraj a statutární město Liberec vyhlásily architektonicko-urbanistickou soutěž na nový přestupní terminál pro vlakovou a autobusovou dopravu.
Správa železnic zahájila dne 15. 4. 2025 celkovou opravu nejstrmější tratě v ČR.
Dne 16. 4. 2025 bylo možné v Přerově spatřit první „peršing“ RegioJetu po rekonstrukci na dvousystémové provedení.
Prakticky přesně po roce zažilo pražské hlavní nádraží další milník v projektu netrakčních jednotek ComfortJet: zatímco v úterý 9. 4. 2024 zde byla poprvé oficiálně představena první osmivozová souprava, v pondělí 14. 4. 2025 vyjela ze stejného nádraží již správná devítivozová jednotka na svůj první výkon s cestujícími.
Na dny 14. a 15. 4. 2025 je naplánováno premiérové nasazení první kompletní devítivozové netrakční jednotky ComforJet na pravidelných vlacích.
České dráhy zahájily provoz prvního modernizovaného motorového vozu RegioShuttle RS1 v barvách Pražské integrované dopravy.
Ke konci března převzala společnost ORLEN Unipetrol Doprava poslední, v pořadí již jedenáctou lokomotivu Siemens Vectron MS, čímž završila rozsáhlý program obnovy svého parku, započatý v roce 2017.
Ne, nejde o nové provozní rameno, nýbrž o přístavbu těchto netrakčních jednotek do dílen Škoda Pars k obnově stupně R1.
Ačkoliv začínají být více vidět až v uplynulých měsících, již v loňském roce začaly výrazně ožívat železniční přepravy mezi Čínou a Evropou v trase mimo Rusko.
Firma AŽD ve spolupráci se Správou železnic dne 4. 4. 2025 za účasti ministra dopravy Martina Kupky demonstrovala veřejnosti na trati Kopidlno - Dolní Bousov stoprocentní technologickou připravenost pro zahájení pravidelného provozu první železniční autonomní linky s cestujícími na širé trati v Evropě, která je obsluhována vozidlem české výroby.
Dne 4. 4. 2025 předala společnost Green Mobility Partners (GMP) první dva Vectrony jejich nájemcům, firmám IDS CARGO a CT-Train.