O půlnoci z 11. na 12. 9. 2025 Polsko do odvolání zcela pozastavilo přeshraniční dopravu s Běloruskem.
Železničná spoločnosť Slovensko podepsala dne 11. 9. 2025 smlouvu s firmou Stadler na další dvě elektrické jednotky typu KISS.
Dne 3. 9. 2025 oznámila společnost PKP Intercity, že uzavřela výběrové řízení na dodávku 42 nových patrových elektrických jednotek s maximální rychlostí 200 km/h, s opcí na dalších 30 souprav.
V souvislosti s plánovaným zahájením provozu „rychlých“ Vectronů byla dne 9. 9. přepravena z Prahy do Olomouce lokomotiva 384.002.
V druhé polovině srpna dorazila na ŽZO vodíková jednotka Coradia Polyvalent.
Drážní úřad vydal rozhodnutí o povolení zkušebního provozu pro osm lokomotiv a od poloviny září by je tak ČD měly začít nasazovat.
České dráhy poptávají duální lokomotivy pro traťovou službu.
Počátkem září převzal European Loc Pool od výrobce stou lokomotivu typu EURODUAL.
Od letoška působící pool Green Mobility Partners průběžně přebírá od firmy Siemens další lokomotivy.
Dne 28. 7. 2025 oznámila společnost Softronic, že s RSL uzavřela objednávku na dvě lokomotivy typu Transmontana.
V srpnu byly do ČR přivezeny lokomotivy 384.001, 002 a 004, které zastupují zakázku ČD na 50 Vectronů s nejvyšší rychlostí 230 km/h.
Ve středu 20. 8. 2025 dopoledne byla na vídeňském hlavním nádraží představena rakouské veřejnosti jednotka ComfortJet.
V přehršli nových vozidel na ŽZO se nyní objevilo Talgo VI, které zastupuje trojici netrakčních jednotek, jež jsou/budou poskytnuty Leo Expressu od Renfe.
Součástí investice do modernizace servisního zázemí SÚ za více než 200 mil. Kč je rekonstrukce části stávající servisní haly, ale i vybudování zcela nového opravárenského zázemí v přilehlém objektu.
V pátek 15. 8. 2025 zahájily provoz s cestujícími u dopravního podniku Cottbusverkehr (CVBB) tramvaje Škoda ForCity Plus 47T.