Podle očekávání následoval po přiobjednávce deseti strojů EURODUAL i další kontrakt na čtyřsystémové stroje EURO9000, uzavřený dne 15. 1. 2024.
Dne 15. 1. 2024 byly zahájeny zácviky strojvedoucích pro nasazení jednotek řady 847 na Vysočině.
Se začátkem roku 2024 převzal dopravce SD-KD vozbu vlaků s uhlím pro Elektrárnu Poříčí na okraji Trutnova (EPO2).
Jak jsme popsali již v ŽM 10/23 (str. 8), společnost CZ LOKO se rozhodla rozprodat všechny lokomotivy řady 365, které zůstávaly v jejím parku a byly pronajímány.
Společnost provozující méně známý systém pro přepravu standardních silničních návěsů rozšiřuje svůj park a plánuje novou linku.
Dne 20. prosince 2023 převzala Železničná spoločnosť Slovensko tři ze čtyř jednotek typu KISS.
Necelých 20 měsíců po slavnostním položení základního kamene, a tedy ve velmi krátkém čase, otevřela Deutsche Bahn v Cottbusu dne 11. 1. 2024 slavnostně novou halu pro údržbu jednotek ICE 4.
Dne 10. 1. 2024 zástupci hlavního města Prahy, DPP a Škody Group na společné tiskové konferenci představili koncept a design nového typu tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T.
Prvním vozidlem, které v roce 2024 dorazilo ke zkouškám na ŽZO, byla dne 8. 1. jednotka typu Coradia Stream pro Rumunsko.
Dne 22. 12. 2023 dorazil ke zkouškám na okruhu řídicí vůz Afmpz 80-90 020.
Dne 27. 12. 2023 uzavřel European Loc Pool kontrakt na dalších deset lokomotiv typu EURODUAL.
Zkušební provoz jednotek řady 847, povolený původně do konce roku 2023, byl na základě žádosti výrobce prodloužen do 30. 6. 2024.
Jednotky řady 665, známé jako Sirius, mohou zahájit zkušební provoz bez cestujících.
Zakázka na lokomotivy řady E6800 pro společnost Tanzania Railways Corporation se posouvá v realizaci.
Dne 20. 12. 203 vydala agentura ERA pro lokomotivy EURO9000 schválení k provozu v Belgii a Nizozemí.
Dne 20. 12. 2023 předala společnost Rolling Stock Lease Českým drahám poslední dva z dvanácti Vectronů, jejichž pronájem byl sjednán s předáním v letošním roce.