Dne 30. 3. 2021 firma Stadler oznámila, že byly úspěšně dokončeny zkoušky prototypové jednotky FLIRT AKKU.
Po takřka 15 letech byl ukončen provoz intermodálního vlaku Lovosice - Hamburk, operovaného společnostmi Kombiverkehr a Bohemiakombi.
Dne 1. 4. 2021 si společnost Subterra objednala lokomotivu typu EffiShunter 1000.
Do tradičních přeprav železnorudných koncentrátů z překladiště v Čierne nad Tisou do oceláren Liberty Ostrava byla zkušebně nasazena technika Innofreight.
Polský vozidlový pool Industrial Division (CARGOUNIT) obdržel první tři z pěti Vectronů, které má objednány. Do Polska dorazily dne 18. 3. a dne 31. 3. je předal jejich nájemci, společnosti Bahnoperator Polska.
Škoda Vagonka pokračuje v projektu pěti třívozových patrových souprav pro ČD určených pro Moravskoslezský kraj.
Dne 8. 3. 2021 společnost Renfe oznámila, že si objedná celkem 211 elektrických jednotek pro provoz v systému Cercanías (příměstská doprava ve velkých městech Španělska).
V souvislosti s otevřením trhu (nedotované) vysokorychlostní dopravy ve Španělsku pokračují přípravy zainteresovaných dopravců.
Firma PIKO přichází ve velikosti H0 s modelem Vectronu v barvách společnosti RegioJet, jenž pochází z nejvyšší firemní edice EXPERT.
Pod uvedeným číslem se neskrývá český „šestikolák“, nýbrž nový Bison pro Rail Cargo Hungaria.
CZ LOKO a italská společnost Costruzioni Linee Ferroviarie (CLF), jež se specializuje na výstavbu a údržbu tratí, uzavřely rámcovou smlouvu na dodávku 10 lokomotiv řady 741.7.
Na základě výběrového řízení na dodávky dalších nových lokomotiv, jež bylo vyhlášeno vloni v září, vybralo ČD Cargo opět lokomotivy typu TRAXX MS3 od společnosti Bombardier Transportation.
Dne 18. 11. 2020 podepsaly společnosti Sinara - Transportnyje mašiny a RŽD dohodu o spolupráci v oblasti výroby, dodávek a údržby nových elektrických lokomotiv řady 2ES6A a motorových lokomotiv řady 2TE35A, obě s asynchronní trakční výzbrojí.
Dne 22. 3. dorazily do ČR lokomotivy 388.006 a 008 a následující den pokračovaly do Břeclavi.
Dne 19. 3. 2021 se odehrála první jízda běžného nákladního vlaku pod dohledem ETCS v rámci 1. etapy zkušebního provozu s využitím ETCS v úseku Praha-Uhřiněves - Praha-Malešice - Praha-Běchovice - Český Brod.
Jednou z dnes již mnoha zakázek, které koncern CRRC získal od evropských zákazníků, jsou nákladní vozy pro londýnské metro.
Zkoušky lokomotivy od čínského koncernu CRRC ZELC pro dopravce Rail Cargo Hungaria (RCH) se nyní přesouvají z Německa do ČR.