První lokomotiva z druhé série Vectronů, které si ČD najmou od RSL, byla dne 16. 2. 2022 předána Českým drahám a 18. 2. zařazena do provozu.
Dopravní podnik Ostrava dne 17. 2. 2022 oficiálně převzal první z 35 objednaných tramvají typu Škoda 39T.
Dne 9. 2. 2022 se vůz M 27.003 vydal vlastní silou na cestu z dílny v Kamenici nad Lipou do Jindřichova Hradce, kde se má jeho oprava dokončit.
Dne 15. 2. 2022 dorazil do Prahy první z druhé série Vectronů, které si České dráhy najmou od slovenské společnosti Rolling Stock Lease.
Poté, co byla Ozubnicová železnica v pátek 11. 2. zbavena sněhu, začaly zde hned následující den zkušební jízdy.
Na středu 16. 2. je naplánováno zahájení provozu na trati Štrba - Štrbské Pleso.
Jindřichohradecké místní dráhy dokončují opravu v pořadí již druhého motorového vozu řady M 27.0.
Dne 2. 2. 2022 dorazila do Finska první motorová lokomotiva nové řady Dr19.
Dne 1. 2. 2022 podepsala firma Alstom rámcovou smlouvu s SNCB na dodávku až 50 lokomotiv typu TRAXX 3 MS.
Dne 31. 1. 2022 bylo oznámeno, že Vectrony mohou na vybraných úsecích sítě Správy železnic jezdit pod dohledem ETCS.
V době od února do prosince 2021 byla v sousedství zastávky Rajhrad vybudována nová odbočka, jejímž hlavním cílem je zvýšit kapacitu koridoru mezi Brnem a Břeclaví.
V červenci 2020 si DB u firmy Siemens objednala 30 nových jednotek z rodiny Velaro D s opcí na 60 dalších (viz ŽM 10/20, str. 31).
Dne 25. 1. 2022 dorazila do Přerova jednotka 471.060, která jako první obdržela nové barvy PID.
V současnosti probíhají různé zkoušky s patrovými vratnými soupravami pro Moravskoslezský kraj.
Rovněž 18. 1. 2022 bylo oznámeno, že společnosti DB Cargo a Vossloh Locomotives podepsaly objednávku na 50 hybridních lokomotiv typu DM 20-BDD.