Do ČR dorazila další jednotka řady 655, tedy jedna ze sedmi třívozových souprav typu Regio160, které má RegioJet u firmy PESA Bydgoszcz objednané pro provoz linek S49 a S61 pražské příměstské dopravy.
Maďarský národní dopravce se v posledních letech snaží obnovovat park svých hnacích vozidel.
Nymburská vagónka otevřela nové pálicí centrum, které představuje další krok významné modernizace a zvyšování efektivity výrobních procesů. Současně nyní poprvé realizuje zakázky pro skupiny ERMEWA a VTG.
S počátkem roku 2025 nastal dlouho ohlašovaný moment, kdy na prvních úsecích českých koridorů byl zahájen výhradní provoz vlaků pod dohledem evropského zabezpečovače.
V přerovských dílnách ČMŽO probíhají práce na dalších přestavbách lokomotiv řady 163 na 363 ČD Cargo.
Dne 29. 1. 2025 oznámila skupina VTG, že se stává jediným vlastníkem společnosti Retrack Slovakia.
Dne 28. 1. 2025 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko veřejnou zakázku na přestavbu 10 osobních vozů řady Bmeer na lehátkové vozy.
Od konce listopadu 2024 se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež od počátku platnosti JŘ 2025 obsluhují rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice.
Škoda Group dne 27. 1. 2025 zástupcům DPP a médií představila první tramvaj Škoda ForCity Plus 52T během prvních jízd na zkušební trati plzeňského závodu.
Po střetu se stromem dne 10. 1. 2025 na vlaku EC 123 „Valašský expres“ Praha hl. n. - Púchov je stroj 193 029 opět v provozu.
V ČR se již několik dní nachází Vectron (6)193 899, který je v majetku firmy Siemens Mobility a slouží výrobci pro různé zkoušky.
Pod tímto nadpisem oznámila Železničná spoločnosť Slovensko dne 20. 1. 2025, že vyhlásila veřejnou zakázku na nové lůžkové vozy.
Společnosti ČD Cargo se podařilo projednat možnost zajíždění lokomotivy Vectron Dual Mode do českých stanic při německé hranici.
Dne 17. 1. 2025 se na cestu ze závodu Stadler València do Zkušebního centra VUZ Velim vydala dvouzdrojová lokomotiva 99 001.
Česká pošta zahájila rozprodej nepotřebných železničních kolejových vozidel a zveřejnila tak nyní nabídku první části nepotřebných vozů k prodeji formou e-aukce.
Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu.