Dne 31. 1. 2024 byla z Polska vypravena přeprava lokomotivy E4MSUa-002 (5370 078) na ŽZO, tedy jednoho z dvojice prvních vyrobených vícesystémových Griffinů z aktuální zakázky PKP Intercity.
Od 1. 2. 2024 je pro vlaky nákladní dopravy v rámci svozového a rozvozového systému jednotlivých vozových zásilek opět zvýšena sleva z ceny za použití dráhy.
I přes zpřísnění omezujících podmínek pro přejezd výtoňského mostu nadále poskytuje příslušný traťový úsek dostatek kapacity i pro nákladní dopravu.
Německý dopravce RTB Cargo začal se svými lokomotivami EURO9000, najatými od ELP, kromě maďarské pohraniční stanice Hegyeshalom zajíždět také na Slovensko.
Dne 25. 1. 2024 představila společnost DSB první z celkem 16 souprav typu Talgo 230 pro svou dálkovou dopravu.
Rumunský Úřad pro železniční reformu (Autoritatea pentru Reformă Feroviară, ARF) vybral vítěze v další ze soutěží na vozidla pořizovaná do vlastnictví státu.
V závěru listopadu 2023 uplynulo 10 let od nasazení systému ISU na linku Wels - Terst.
Dne 19. 1. 2024 si ÖBB objednaly prvních 70 elektrických jednotek Mireo z rámcové smlouvy na až 540 vlaků.
Dne 18. 1. 2024 firma Alstom oznámila, že společnosti DB Regio dodá 18 elektrických jednotek typu Coradia Max.
Podle očekávání následoval po přiobjednávce deseti strojů EURODUAL i další kontrakt na čtyřsystémové stroje EURO9000, uzavřený dne 15. 1. 2024.
Dne 15. 1. 2024 byly zahájeny zácviky strojvedoucích pro nasazení jednotek řady 847 na Vysočině.
Se začátkem roku 2024 převzal dopravce SD-KD vozbu vlaků s uhlím pro Elektrárnu Poříčí na okraji Trutnova (EPO2).
Jak jsme popsali již v ŽM 10/23 (str. 8), společnost CZ LOKO se rozhodla rozprodat všechny lokomotivy řady 365, které zůstávaly v jejím parku a byly pronajímány.
Společnost provozující méně známý systém pro přepravu standardních silničních návěsů rozšiřuje svůj park a plánuje novou linku.
Dne 20. prosince 2023 převzala Železničná spoločnosť Slovensko tři ze čtyř jednotek typu KISS.