Dne 29. 1. 2025 oznámila skupina VTG, že se stává jediným vlastníkem společnosti Retrack Slovakia.
Dne 28. 1. 2025 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko veřejnou zakázku na přestavbu 10 osobních vozů řady Bmeer na lehátkové vozy.
Od konce listopadu 2024 se v depu Bohumín nachází čtyři akutrolejové RegioPantery, jež od počátku platnosti JŘ 2025 obsluhují rameno Ostrava střed - Mošnov, Ostrava Airport/Štramberk - Veřovice.
Škoda Group dne 27. 1. 2025 zástupcům DPP a médií představila první tramvaj Škoda ForCity Plus 52T během prvních jízd na zkušební trati plzeňského závodu.
Po střetu se stromem dne 10. 1. 2025 na vlaku EC 123 „Valašský expres“ Praha hl. n. - Púchov je stroj 193 029 opět v provozu.
V ČR se již několik dní nachází Vectron (6)193 899, který je v majetku firmy Siemens Mobility a slouží výrobci pro různé zkoušky.
Pod tímto nadpisem oznámila Železničná spoločnosť Slovensko dne 20. 1. 2025, že vyhlásila veřejnou zakázku na nové lůžkové vozy.
Společnosti ČD Cargo se podařilo projednat možnost zajíždění lokomotivy Vectron Dual Mode do českých stanic při německé hranici.
Dne 17. 1. 2025 se na cestu ze závodu Stadler València do Zkušebního centra VUZ Velim vydala dvouzdrojová lokomotiva 99 001.
Česká pošta zahájila rozprodej nepotřebných železničních kolejových vozidel a zveřejnila tak nyní nabídku první části nepotřebných vozů k prodeji formou e-aukce.
Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu.
Dne 15. 1. 2025 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko veřejnou zakázku na nákup dvou moderních elektrických jednotek pro trať Bratislava - Žilina s možností uplatnění opce na další dvě.
V noci ze 7. na 8. 1. 2025 byl nahlášen střet vlaku R 897 „Zlínský expres“ Praha-Vršovice - Zlín střed s neznámým objektem na 2. TK v km 172,470 mezi stanicemi Hulín a Otrokovice.
Dne 10. 1. 2025 vjel vlak EC 123 „Valašský expres“ Praha hl. n. - Púchov do stromu spadlého na trolejové vedení v km 84,746 v první traťové koleji Štěpánov - Olomouc přednádraží.
Včas se nakonec podařilo zajistit i provoz pod dohledem ETCS pro lokomotivy TRAXX F140 MS2 a TRAXX3 MS s OBU ETCS typu EbiCab 2000.
I konkrétní případy uplynulých dní přispěly k nutnosti dodat k předchozímu příspěvku, že lokomotivy řady 1216 ÖBB nadále trpí značnou poruchovostí.
Dalším případem řešeným ve vztahu k výhradnímu provozu pod dohledem ETCS v „hodině dvanácté“ je provoz souprav s Taurusy a railjety na lince Graz - Wien - Praha (- Berlin).