Dne 26. 2. 2025 zadala společnost ONCF firmě CAF kontrakt na dodání 30 desetivozových elektrických jednotek s maximální rychlostí 200 km/h.
Výkony turnusované pro RegioSpidery v okolí České Třebové jsou těmito motorovými vozy pokryty zpravidla z necelé poloviny.
Dne 20. 2. 2025 společnosti Siemens Mobility a Northrail oznámily uzavření rámcové smlouvy na dalších 50 Vectronů.
Dne 4. 2. 2025 předala firma Siemens svému zákazníkovi lokomotivu, která je stým vyrobeným Vectronem DM, resp. 125. předaným kusem při započtení varianty light.
Poté, co vloni v prosinci skončil provoz řady 150.2 (viz ŽM 1/25, str. 8), nyní nadchází totéž pro řadu 151.
Do ČR dorazilo zbývajících pět lokomotiv z desetikusové série strojů TRAXX3 MS, které by měla v nejbližších týdnech převzít společnost ČD Cargo.
Ve dnech 10. a 11. 2. 2025 byl na Olomoucku přítomen rakouský railjet za účelem zkoušek pod dohledem ETCS.
Jednotky KISS oslavily na Valentýna symbolicky první výročí provozu u ZSSK.
Při zkušebních jízdách s jednotkou 4736 103 pro ÖBB v noci z 11. na 12. 2. 2025 na Velkém zkušebním okruhu došlo k poškození spřáhla ve spojení k měřicím vozům VUZ.
Na konci roku 2024 si Rakouské spolkové dráhy u firmy Siemens Mobility objednaly dalších 30 jednotek Mireo pro příměstskou a regionální dopravu.
Dne 10. 2. 2025 přijela do Velimi lokomotiva EURODUAL 99 001, určená pro pool Beacon Rail, resp. pro dopravce GB Railfreight.
Dne 5. 2. 2025 zahájila společnost European Sleeper dlouho ohlašovanou noční linku spojující Brusel s Benátkami.
Dne 5. 2. 2025 se v závodě společnosti Newag uskutečnila prezentace první lokomotivy Dragon 2 ze zakázky poolu Akiem.
Lokomotivy řady 753.7 PKP CI teprve čekají na zahájení zkušebního provozu pod dohledem ETCS, protože jsou vybavovány systémem AURIGA od firmy CAF Signalling, na rozdíl od týchž strojů z parku společností ČD Cargo a ORLEN UNIDO.
Zavedení rychlíků na trase Praha - Gdynia bylo mj. doprovázeno diskusemi o vhodnosti zařadit do nočního páru spojů spací vůz.