Po delší odmlce přichází na řadu souhrn zbývajících intermodálních vozů vystavených na veletrhu v Mnichově.
Od začátku června je "bizon" 181 001, tedy dvouzdrojový stroj kombinující elektrický a bateriový pohon, nasazován v běžné nákladní dopravě.
Jak jsme uvedli již dříve, pro 13. a 14. 6. 2023 je v harmonogramu zkušebních jízd lokomotivy Vectron DM vozba rychlíků mezi Brnem a Jihlavou.
Jak jsme již popsali v ŽM 5/23 (str. 8), od červnové změny jízdního řádu zajíždějí Vectrony z parku Českých drah pravidelně do polského vnitrozemí.
Od letní změny jízdního řádu jsou do provozu na Hané nasazovány jednotky řady 844.
Po celý červen bude na síti Správy železnic opět zkušebně nasazována lokomotiva 248 019, tedy stroj typu Vectron Dual Mode.
Od května začínají dvousystémové lokomotivy Dragon 2 typu E6MST, tj. polské řady ET43, zajíždět do ČR v čele běžných vlaků.
První z lokomotiv EffiShunter 1000M pro České dráhy absolvovala zkušební jízdu.
Dne 29. 5. 2023 oznámila firma CZ LOKO, že další společností, která si vybrala lokomotivy EffiShunter 1000, se stal dopravce DB Cargo Italia.
Jednotka 665.002 je přítomna na Slovensku za účelem zkoušek potřebných v rámci procesu ke schválení k provozu na síti ŽSR.
České dráhy mají letos obdržet do nájmu dalších dvanáct Vectronů od bratislavské společnosti Rolling Stock Lease.
V dubnu 2022 podepsaly společnosti MÁV-START a Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku 115 lokomotiv Vectron.
Lokomotivy sice v zásadě nehrají na tomto veletrhu hlavní roli, nicméně v rámci obvyklé hierarchie našeho zpravodajství zmíníme nejprve tento segment.
Dne 17. 5. 2023 pool Alpha Trains oznámil, že pronajme lokomotivy Vectron AC společnosti Green Cargo.