I přes mimořádnou událost, k níž došlo dne 7. 6. 2022 v Otrokovicích, byly o týden později, a tedy dle harmonogramu, zahájeny finální výlukové práce.
Společnost Škoda pokračuje v realizaci zakázky na jednotky typu 16Ev pro Pasažieru vilciens.
Ačkoliv dodávky železné rudy z Ukrajiny probíhají nadále, resp. i v objemech vyšších než dříve s ohledem na snahu odběratelů předzásobit se pro nejistou budoucnost (viz ŽM 5/22, str. 35), jsou využívány i jiné zdroje.
Po příjezdu do ČR v neděli 5. 6. 2022 bylo TGV 16 následující den vystaveno na hlavním nádraží v Praze.
Skupina Škoda oznámila, že od 1. 6. 2022 platí následující změny v organizační struktuře.
Jednotka TGV PSE 16, která bude v následujících dnech předmětem prezentací a exponátem na veletrhu RAIL BUSINESS DAYS, dorazila odpoledne 5. 6. 2022 do ČR.
Koncem května zahájila společnost CAF v závodě Zaragoza statické zkoušky svého prototypového vlaku s vodíkovým pohonem.
Poté, co švýcarský Spolkový správní soud zamítl námitku firmy Alstom proti výsledku výběrového řízení společností SBB, Thurbo a RegionAlps na dodávku až 510 jednotek FLIRT, byla dne 31. 5. 2022 podepsána příslušná rámcová smlouva.
V rámci letošních oslav 175. výročí švýcarských železnic chce Rhätische Bahn vytvořit rekord jízdou nejdelšího osobního vlaku na světě.
Dne 27. 5. 2022 byla do provozu nasazena první lokomotiva ZSSK v novém korporátním designu.
V letošním roce je tomu právě 70 let od doby, kdy byl dekretem ministerstva paliv a energetiky z 1. ledna 1952 založen podnik Ostravskokarvinský revír, doprava (OKR - Doprava).
Dne 25. 5. 2022 firma Stadler oznámila, že jí byla potvrzena možnost uzavření rámcové smlouvy s SBB na dodávky FLIRTů.
Dne 24. 5. 2022 rozeslalo tiskové oddělení Renfe tiskovou zprávu s názvem „Peter Köhler jmenován novým generálním ředitelem českého operátora Leo Express“.
Po humanitární krizi, která se na železnici nejprve projevila potřebou přepravit velké množství uprchlíků z Ukrajiny, následuje krize jiného druhu. Jak jsme popsali i v ŽM 4/22 (str. 42 - 44), z důvodu ruské blokády přístavů čelí Ukrajina vážnému problému s nemožností exportu domácí produkce.
Jedněmi z vozidel vyrobených koncernem CRRC pro evropské zákazníky jsou i lokomotivy řady 461 pro Rail Cargo Hungaria (RCH).
Jeden z těch vlaků, jejichž odjezd na cestu z Číny do Evropy přes Kaspické a Černé moře provázela i mediální pozornost, dojel do cílové stanice, tentokrát již zcela v tichosti.
Do provozu se vrátila lokomotiva 783.001, tedy na české síti ojedinělý stroj typu MAXIMA 30 CC.