Od začátku srpna je rozšířen provoz na české železnici pod dohledem ETCS.
V první polovině června byla z Rigy do depa Pääsküla, jihozápadně od Tallinnu, přepravena jednotka 3340, tedy první dodaná z celkem šestnácti RegioPanterů typu Škoda 21Ev pro Elron.
V provozu RegioJetu skončila jedna „epocha“, když byl dne 14. 7. 2024 vrácen poslední z Vectronů dlouhodobě najatých od poolu ELL, a to 193 226.
Dne 13. 6. 2024 dorazila do Velimi jednotka z produkce italského závodu skupiny Hitachi Rail.
Ačkoliv první netrakční jednotky railjet ÖBB druhé generace již zahájily letos v březnu pravidelný provoz s cestujícími, stále probíhají zkoušky na okruhu v Cerhenicích.
Na veletrhu InnoTrans 2024 představí společnost Siemens Mobility svůj potenciál pro železniční průmysl.
Od 29. 7. 2024 slouží jednotky řady 847 v běžném provozu s cestujícími již také v Plzeňském kraji.
V Bulharsku došlo k dalšímu posunu se státem organizovanými soutěžemi, byť v poněkud divoké podobě, když se Stadler rozhodl ze současných soutěží odstoupit.
Společnost Alstom zvítězila v takřka rekordně rozsáhlé soutěži na dodávky příměstských vlaků pro organizace go.Rheinland a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr.
Dne 23. 7. 2024 proběhl kontrolní den provozu nových motorových jednotek řady 847 RegioFox v Pardubickém kraji.
Na zkušebním okruhu OETD IK Żmigród podstupuje jízdní zkoušky prototyp duální lokomotivy z produkce firmy PESA Bydgoszcz.
Dne 17. 7. 2024 podepsala firma Alstom s ÖBB dlouho očekávanou smlouvu na upgrade, případně retrofit mobilních částí ETCS až do 449 vozidel.
České dráhy nasadily do provozu všech šest motorových jednotek typu Desiro Classic odkoupených v loňském roce od německého dopravce Hessische Landesbahn (HLB).
Velkolepý projekt výstavby normálněrozchodné železniční sítě v Tanzanii se dočkal uvedení prvního úseku do provozu s cestujícími.
Po dlouhé době byla dokončena oprava poškozeného úseku trati, která je (byla) hlavní spojnicí rumunské metropole s Bulharskem.
Dne 30. 6. 2024 byla ve Španělsku uvedena do provozu první z „autopistas ferroviarias“, tedy tzv. „železničních dálnic“ - projektu, jehož podstatou jsou přepravy silničních návěsů na definovaných koridorech napříč zemí.