Bulharská vagónka Kolowag v současnosti dodává cisternové vozy pro ukrajinskou společnost Ukrpaletsystem (UPG) a Tatravagónka zvítězila v soutěži na dodávky cisternových vozů pro státní UZ.
České dráhy si objednaly dalších 30 jednotek řady 847, čímž navýšily rozsah pevných objednávek na 106 kusů.
Koncem září uskutečnila skupina Rail Cargo zkušební zpáteční přepravu silničních návěsů mezi Čopem a Budapeští.
Tatravagónka v loňském a letošním roce realizovala zakázku na 200 čtyřnápravových 40' intermodálních vozů řady Sgmmnss.
Dne 7. 11. 2023 od 14 h uspořádá společnost Leo Express Slovensko na bratislavské hlavní stanici prezentaci jednotky Lint 41, jakož i služeb pro linku Bratislava - Dunajská Streda - Komárno, na níž převezme provoz s nadcházející prosincovou změnou jízdního řádu.
Dne 26. 10. 2023 se uskutečnila TBZ poslední z 24 dvousystémových lokomotiv řady ET43, které měla objednána společnost PKP CARGO, tedy ET43-024 (3 260 036).
VÚKV v současnosti realizuje schvalovací zkoušky netypického vozu z Tatravagónky.
Dne 30. 10. 2023 dorazila do zkušebního centra VUZ Velim elektrická jednotka FLIRT ze zakázky pro srbského národního dopravce Srbija Voz.
Ve dnech 27. a 28. 10. 2023 uspořádal dopravce GW Train Regio prezentační jízdy na linkách P11 Horažďovice předměstí - Sušice - Klatovy a P23 Klatovy - Domažlice, na nichž v nadcházejícím prosinci převezme provoz od ČD.
K začátku listopadu plánují České dráhy nasadit do běžného provozu na trati Rybník - Lipno nad Vltavou jednotky řady 650.
Jak již uvedly České dráhy ve své tiskové zprávě, novými výkony, k nimž ČD v JŘ 2024 využijí nárůst počtu Vectronů ve svém parku, budou zejména takové, jimiž se rozšíří jejich nasazení v Polsku.
Zkušební provoz jednotek RegioFox je povolen pro další dvě soupravy, a to 847.002 a 011.
Firma Stadler získala dalšího zákazníka pro své čtyřsystémové dvouzdrojové lokomotivy typu EURO9000.
Dne 20. 10. 2023 podepsaly společnosti Vossloh Rolling Stock a Railpool několik smluv na dodávku 45 lokomotiv typu Modula ve dvou verzích a s opcí na nákup dalších 142 exemplářů.
První lokomotiva z desetikusové série řady E4MSUa pro PKP IC dosáhla rychlosti 240 km/h.
Rozjezd služby lokomotivního poolu v plném plánovaném rozsahu má skupina RegioJet sice v plánu až na podzim 2024, po dodání dalších třinácti lokomotiv TRAXX3 MS (viz ŽM 2/23, str. 2), ale již v současnosti přibývá využití lokomotiv pro externí zákazníky.
Po prvních třech lokomotivách předaných letos v červnu dopravcům Rail Force One, RTB CARGO a HSL Logistik pronajal European Loc Pool (ELP) další čtyři čtyřsystémové duální lokomotivy typu EURO9000.