Závod Slovalco dne 17. 8. 2022 oficiálně oznámil ukončení výroby hliníku, která zde probíhala od roku 1953.
Společnost Mitsui Rail Capital Europe si dne 19. 8. 2022 objednala na základě stávající smlouvy 14 lokomotiv typu Vectron MS od firmy Siemens Mobility.
Nová série výluk na německé straně tratě Děčín - Drážďany, která začala dne 25. 6. 2022 odpoledne, přinesla omezení provozu nákladních vlaků na této zásadní spojnici ČR a Německa.
Dne 20. 7. 2022 vyjel ze stanice Silikatnaja (40 km jižně od Moskvy) vlak, který byl prezentován jako první ucelený vlak v Rusku přepravující silniční návěsy.
Překladiště kombinované dopravy vybudované poblíž Letiště Leoše Janáčka Ostrava začíná sloužit provozu, když do něj v neděli 14. 8. 2022 přijel první vlak.
Jedním z kontraktů, jež aktuálně realizuje firma PESA, jsou i dvouvozové motorové jednotky pro ČD.
Dne 9. 8. 2022 zadaly ENR (Egyptian National Railways) prostřednictvím úřadu ERA (Egyptian Railway Authority) firmě Talgo zakázku v hodnotě přibližně 280 mil. EUR na dodání sedmi 18vozových souprav pro noční dopravu.
Počátkem července zahájila firma Stadler v závodě València konečnou montáž první ze třízdrojových lokomotiv řady 93.
Dne 15. 7. 2022 oznámila firma Alstom, že od EBA získala schválení typu pro řadu 554.
Dne 22. 7. 2022 zařadily ČD do provozu další Vectron najatý od společnosti Rolling Stock Lease (RSL).
V návaznosti na sdělení z 24. 11. 2021 týkající se akvizice závodu Reichshoffen od společnosti Alstom a rodin Coradia Polyvalent (ex Alstom) a Talent 3 (ex Bombadier Transportation) firmou CAF bylo dne 1. 8. 2022 stvrzeno ukončení dotyčné transakce.
Od závěru července probíhají přepravy ukrajinské kukuřice organizované společností ČD Cargo Logistics s využitím tzv. bulk-kontejnerů.
Dne 1. 8. 2022 oznámila firma Siemens Mobility Česká republika, že v polovině července podepsala smlouvu s dopravcem ČD Cargo na dodání 10 lokomotiv typu Vectron MS (varianta A54).
Skupina Škoda pokračuje v dodávkách jednotek typu 16Ev, jak jsme podrobně popsali v ŽM 6/22 (str. 20 - 21).
Z důvodu několikaletého zpoždění v dodávkách jednotek Talent 3 se ÖBB vloni rozhodly odstoupit od smlouvy s firmou Alstom.
V červnu 2022 spustila Tatravagónka provoz druhé linky na výrobu výsypných vozů k přepravě obilnin.