V závěru října bylo třemi přepravami postupně převezeno z Arnhemu do ČR 72 vozů typu ICR původně pocházejících z provozu NS a následně odkoupených nizozemskou společností Train Charter Services (TCS).
V ŽOS Vrútky byla dokončena prototypová zástavba mobilní části ETCS do lokomotivy řady 240 ČD Cargo.
AŽD Praha realizuje od počátku září prototypovou zástavbu OBU ETCS do jednotky typu GTW 2/6 společnosti ARRIVA vlaky.
Dne 29. 10. 2024 byla vyexpedována poslední ze 60 jednotek řady 640.2 ČD vyrobená v plzeňském závodu Škoda Transportation; zbývá tak již jen jedna ze Šumperka.
U příležitosti konání InnoTransu nasadily ČD ve dnech 24. a 25. 9. na vlacích EC „Berliner“ poprvé netrakční jednotku ComfortJet.
České dráhy nasadily do provozu ve Středočeském kraji všech deset pro něj určených RegioFoxů z první objednávky, nyní probíhají dodávky pro Královéhradecký.
Dne 26. 9. 2024 podepsaly na InnoTransu společnosti RS Lease a Siemens Mobility rámcovou smlouvu na až 65 Vectronů.
Dne 15. 10. 2024 uzavřela firma Alstom dodatek ke smlouvě se společností Škoda Group na dodávku OBU ETCS Level 2 pro RegioPantery, jež budou vyráběny pro RegioJet.
Ve dnech 13. a 14. 10. 2024 proběhly na trati Kolín - Havlíčkův Brod jízdy, při nichž byly testovány tažné síly nad 350 kN.
Dne 15. 10. 2024 podepsaly společnosti Montreux-Berner Oberland-Bahn (MOB) a Stadler smlouvu na dodávku šesti nových lokomotiv o rozchodu 1 000 mm.
Frekventovaná železniční spojnice Ostravy a Opavy bude od neděle 13. 10. 2024 večer znovu sjízdná.
Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic dne 10. 10. 2024 představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. U prvních staveb se odhaduje zahájení realizace v roce 2025, nepůjde však ještě o VRT v pravém slova smyslu.
Dne 10. 10. 2024 převzaly České dráhy první z pěti jednotek RegioPanter druhé generace určených pro Zlínský kraj.
Leasingová společnost RS Lease dne 8. 10. 2024 oficiálně předala Českým drahám do užívání poslední z 50 Vectronů, které si dopravce objednal do nájmu.
Dne 7. 10. 2024 byl v lokomotivním depu Bratislava hlavné symbolicky zahájen proces vyřazování lokomotiv řady 350 z provozu.
Dne 4. 10. 2024 oznámil bavorský organizátor veřejné dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) zrušení zadávacích řízení na dopravce linky RE-Ex36 Mnichov - Schwandorf - Praha a provozního souboru „Expressverkehr Ostbayern“, představujícího linku Mnichov - Schwandorf - Hof.
Dne 23. 9. 2024 dorazila do Zkušebního centra VUZ Velim bimodální lokomotiva od španělské firmy CAF určená pro RATP.