Dne 19. 11. 2021 podepsaly společnosti Stadler a MEDWAY v Lisabonu smlouvu na dodávku 16 lokomotiv typu EURO6000.
Dne 15. 11. 2021 bylo oznámeno, že od prosince 2024 začne metropolitní oblast Berlín-Braniborsko poprvé využívat elektrické jednotky s přídavnými trakčními bateriemi (BEMU).
Dne 10. 11. 2021 podepsaly společnosti Alstom a Eversholt Rail memorandum o porozumění, jehož cílem je dodat vůbec první novostavby vodíkových vlaků pro Velkou Británii.
Dne 1. 11. oznámila společnost European Loc Pool, tedy stěžejní zákazník těchto lokomotiv a jejich pronajímatel, dosažení povolení k provozu v Rakousku.
Dne 5. 2. 2019 podepsala Deutsche Bahn s firmou Talgo rámcovou smlouvu na až 100 vlaků s označením Talgo 230.
Dne 27. 10. 2021 oznámil European Loc Pool uzavření smlouvy na dlouhodobý full-service leasing dvou strojů EURODUAL norskému dopravci Onrail s termínem jejich dodání v závěru roku 2022.
Dalším odběratelem hromadných substrátů, který přechází v železničních přepravách na technologii Innofreight, je elektrárna Mělník, resp. její provozovatel, společnost Energotrans.
Ve dnech 21. - 23. 10. 2021 byl z Mnichova do ČR dopraven Vectron 193 901, který od firmy Siemens odkoupila Správa železnic.
Na veletrhu Pro//Motion.Expo představil Transmašholding dvě své lokomotivy v novém designu pojmenovaném jako DNA.
Nejen společnosti VUZ/ČD a Správa železnic využívají, resp. budou využívat Vectrony pro zkušební účely.
Dne 18. 10. 2021 společnost Sinara - Transportnyje mašiny oznámila, že závod UL pracuje na dodávce lokomotiv řady 2ES7 pro dopravce SilkWayTransit z Kazachstánu.
Dne 11. 10. 2021 se na síti S-Bahn Hamburg uskutečnila premiérová veřejná jízda vlaku v automatickém režimu a pod dohledem vlakového zabezpečovače ETCS.
Společnost Northrail brzy předá do nájmu první ze sedmi lokomotiv Vectron DM, jejichž objednávku oznámila dne 29. 6. 2021 (viz ŽM 6/21, str. 8). Nadto z tehdy uzavřeného rámcového kontraktu na 30 těchto strojů nyní přiobjednala další tři.
Dne 9. 10. 2021 bylo z Kasselu do Prahy dopraveno naráz dalších sedm lokomotiv řady 388.2 z aktuální zakázky dopravce RegioJet, tedy 388.209 - 215.
Dne 11. 10. 2021 oznámily společnosti KiwiRail a Stadler, že podepsaly rámcovou smlouvu na motorové lokomotivy a že zároveň potvrdily první sérii zahrnující 57 kusů.
Dne 29. 9. 2021 dorazily do ČR lokomotivy 1216 951 - 954, které ČD odkoupily od společnosti Wiener Lokalbahn Cargo.