Do nabídkového řízení na provoz linek Ex7 Praha - České Budějovice (- Rakousko), R17 Praha - Tábor - České Budějovice/České Velenice, R11 Brno - České Budějovice a R31 České Budějovice - Plzeň pro období od prosince 2025 do prosince 2031 se přihlásily pouze České dráhy.
Během uplynulých týdnů prodala společnost RegioJet zpět do Německa 28 vozů druhé třídy pocházejících původně z parku DB Fernverkehr.
V návaznosti na od 1. 8. 2024 zavedenou povinnost pro dopravce v ČR jezdit pod dohledem ETCS na pařičně vybavených tratích (tzn. že vozidlo je osazeno OBU ETCS a ovládá jej vyškolený strojvedoucí), připravila Správa železnic na 17. 8. prezentaci funkcí ETCS pro novináře.
V nejbližší době dorazí ke zkouškám na ŽZO další nový vlak, a to jednotka Civity Nordic ze zakázky pro švédského dopravce Krösatågen.
České dráhy dne 12. 8. 2024 oznámily, že po příchodu dalších jednotek řady 847 je v Plzeňském kraji aktuálně nasazeno pět RegioFoxů, což představuje už polovinu jejich celkové dodávky pro tento kraj.
V roce 2020 odkoupila společnost Českomoravská železniční opravna vrak lokomotivy 169.001 a v září téhož roku jej převezla ze závodu ŠKODA TRANSPORTATION do svých přerovských dílen.
Firma Stadler pokračuje v plnění kontraktu pro Kazašské železnice, s nimiž v prosinci 2022 podepsala smlouvu na více než 500 vozů pro noční dopravu.
Vysokorychlostní jednotky řady 106 představují pro společnost Renfe Viajeros problém již od počátku komerčního provozu dne 21. 5. 2024.
Na letošním berlínském veletrhu představí firma Stadler osm inovativních konceptů vozidel, jakož i své novinky v oblasti služeb a zabezpečovacího zařízení.
Od začátku srpna je rozšířen provoz na české železnici pod dohledem ETCS.
V první polovině června byla z Rigy do depa Pääsküla, jihozápadně od Tallinnu, přepravena jednotka 3340, tedy první dodaná z celkem šestnácti RegioPanterů typu Škoda 21Ev pro Elron.
V provozu RegioJetu skončila jedna „epocha“, když byl dne 14. 7. 2024 vrácen poslední z Vectronů dlouhodobě najatých od poolu ELL, a to 193 226.
Dne 13. 6. 2024 dorazila do Velimi jednotka z produkce italského závodu skupiny Hitachi Rail.
Ačkoliv první netrakční jednotky railjet ÖBB druhé generace již zahájily letos v březnu pravidelný provoz s cestujícími, stále probíhají zkoušky na okruhu v Cerhenicích.
Na veletrhu InnoTrans 2024 představí společnost Siemens Mobility svůj potenciál pro železniční průmysl.
Od 29. 7. 2024 slouží jednotky řady 847 v běžném provozu s cestujícími již také v Plzeňském kraji.
V Bulharsku došlo k dalšímu posunu se státem organizovanými soutěžemi, byť v poněkud divoké podobě, když se Stadler rozhodl ze současných soutěží odstoupit.