Zatímco v září 2023 uzavřely České dráhy se společností HEROS Helvetic Rolling Stock smlouvu na třetí dodávku vozů typu RegioShuttle RS1, přijíždějí do ČR první vozy z druhého kontraktu.
V neděli 3. 12. 2023 ráno došlo ve vjezdové skupině stanice Česká Třebová k vážné mimořádné události.
Jednotky Desiro Classic, které České dráhy pořídily od společnosti Hessische Landesbahn (HLB) s určením pro linku U8 Děčín - Česká Kamenice - Rumburk/Varnsdorf, zatím stále zůstávají odstaveny.
Na evropském trhu existuje další výrobce standardních vozů pro přepravy silničních návěsů, španělská společnost Talleres Alegría.
Dopravce GW Train Regio (GWTR) si v uplynulých týdnech dovezl z Německa dalších pět vozů typu RegioShuttle RS1.
Dne 30. 11. 2023 podepsaly společnosti ELL a Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku dalších až 200 lokomotiv Vectron.
Dne 24. 11. 2023 oznámil úřad ERA, že „oficiálně schválil první sérii lůžkových vlaků typu Viaggio Next Level, které pro noční dopravu ÖBB vyrábí firma Siemens Mobility."
Z dodávky prvních 22 vozů RegioShuttle RS1 pořízených od společnosti HEROS Helvetic Rolling Stock v roce 2020 je 11 určeno k provozu v Pardubickém kraji.
Jak dne 23. 11. 2023 veřejně oznámila společnost RegioJet, stala se vítězem v soutěži o dosud největší veřejnou zakázku v historii české železnice.
Dne 16. 11. 2023 vydala agentura ERA rozhodnutí o schválení jednotek Lint 41 pro provoz na Slovensku.
Dne 22. 11. 2023 se v závodě Krefeld uskutečnil oficiální rollout jednotky z nové rodiny Mireo Smart.
V neděli 19. 11. 2023 se konala oficiální rozlučková jízda s řadou 1700 NS.
Společnost Renfe oznámila, že Leo Express plánuje zavést vlaky mezi Belgií a Slovenskem v trase přes Německo a ČR.
Dne 16. 11. 2023 podepsala společnost Akiem smlouvu s firmou Newag na dodávku 30 lokomotiv typu Dragon 2 s opcí na dalších 50.
Dne 15. 11. 2023 společnost Siemens Mobility oznámila, že dokončila akvizici slovenské firmy HMH.
Prototyp dvouzdrojové lokomotivy z vývoje firmy CZ LOKO absolvoval první zkušební jízdy mimo areál výrobce (a přilehlých kolejí využívaných ke zkouškám).
Kromě cisternových vozů odebírají ukrajinské společnosti pro přepravy na tratích o rozchodu 1 435 mm i výsypné vozy k přepravě agrárních komodit.