Prakticky přesně po roce (viz ŽM 1/22, str. 5) zařadila olomoucká společnost INTERFRACHT v prosinci 2022 do svého parku další výsypné vozy k přepravě agrárních produktů.
Nedávno popsané mimořádné přepravy uhlí do Plzně doprovázely i přesuny příslušné soupravy v neobvyklé podobě.
ČD Cargo nasadilo do provozu další lokomotivu řady 189 z poolu Akiem.
V posledních dnech loňského roku ožila trať Žatec - Plzeň mimořádnými přepravami uhlí od Severočeských dolů pro Plzeňskou teplárenskou.
Jeden z kontraktů, které v současnosti realizuje firma Talgo, se týká vlaků ICE L pro DB.
V závodě Stadler Siedlce běží konečná montáž jednotek KISS pro ZSSK.
V roce 2021 si dopravce Renfe Mercancías objednal u firmy Stadler sérii 12 třísystémových lokomotiv typu EURO6000 o rozchodu 1 668 mm.
Dne 20. 12. 2022 oznámila Škoda Group, že se v Lotyšsku nachází již pět elektrických jednotek typu 16Ev.
V noci z 15. na 16. 12. 2022 dorazily do Bratislavy další dva Vectrony pro skupinu BUDAMAR LOGISTICS.
Dne 9. 12. 2022 proběhla mimořádná prohlídka železničního mostu pod Vyšehradem, kterou byl potvrzen vážný technický stav jeho konstrukce.
Jak jsme předeslali o den dříve, po lokomotivách pro RegioJet přejelo z Kasselu do ČR dne 15. 12. 2022 také pět nových strojů TRAXX3 MS pro ČD Cargo.
Dne 14. 12. 2022 podepsaly společnosti KTŽ a Stadler trojici smluv v celkové hodnotě 2,3 mld. EUR.
Dne 14. 12. 2022 konečně přejely do ČR poslední tři lokomotivy TRAXX3 MS objednané společností RegioJet.
Společnost Industrial Division, vystupující pod názvem CARGOUNIT, převzala v prosinci další dva Vectrony.
Dne 12. 12. 2022 podepsal dopravce NS smlouvu s firmou CAF na dodávku 60 „dubbeldekkerů“ pro meziměstskou dopravu.
V neděli 11. prosince, kdy začal platit jízdní řád pro rok 2023, nasadila společnost RegioJet ÚK do provozu první z jednotek řady 654.